söndag 24 mars 2013

Loppis



Vårens första loppisrunda gjorde jag i helgen....härligt! Tänk att det kan vara så roligt att handla gamla prylar.  Jag gjorde några fynd!  Några fina kaffekoppar, lite virkade dukar till nya klockor och korgar, sedan ett riktigt fynd en massa dragkedjor spritt nya för 5kr/st, perfekt! För en textilare som jag är billiga dragkedjor hårdvaluta, de är så dyra annars.

Känns som jag äntligen fick lite vårkänslor i kroppen! Jag var hemma hos mina föräldrar och trots att snön ligger kvar i massor där, det ser närmast ut som nordpolen, så lyste solen och våren kändes nära. Loppisrundan var höjdpunkten och nog det som gjorde vårkänslorna starkast...... :)
 

2 kommentarer:

  1. Fina fynd! Den översta koppen ser så himla bekant ut. Kan det finnas nåt sånt hemma hos pappa tro... Du kanske vill ha isf?

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilka fynd! Jag har precis likadana kaffekoppar, ärvda efter farmor.

    SvaraRadera