måndag 27 maj 2013

Textilt Uttryck, min lilla sommar butik...



Hej igen! Nu har det gått lång tid innan mitt senaste inlägg, har inte fått kläm på det här med bloggande ännu, glömmer att ta kort och när jag väl gör det vill jag ju att de ska bli så bra som möjligt.

Har haft en period med mycket jobb bakom mig, inför öppnandet av min butik. Men nu är den äntligen öppen och klar. Jag öppnade redan den 27 april, men det är mycket fix innan jag får det som jag vill. Min butik ligger ute på Fjäderholmarna i Stockholmsskärgård, efter en härlig 30 minuters båtfärd kan man besöka min och andra fina butiker här på ön.




Det blev en riktigt färglad butik i år med massor av retrokänsla. Det känns så kul att den blev så fin!

I år är det tre stycken utställare som säljer hos mig Karin Brismo, Berith Callmer och My Yttermyr Retrostuff.

Här kan man botanisera i stort som smått. Söta barnkläder, necessärer, filtar, väskor och kuddar. Roliga klockor, färglada mattor och fina lampor. Vackra kort och andra små fynd.

Njuta av platsen, käka glass och ta sig ett sommar dopp... bästa som finns :)
 
















Passade på att fota lite när två glada tyska tjejer var på besök i butiken. Sådana kunder skulle jag villa ha hela tiden. De tyckte det var så fint och både jag och de fick en massa energi av varandra. Sånt kan man leva på länge...

  

































Nu har ni fått se lite glimtar ifrån min lilla butik Textilt Uttryck på Fjäderholmarna. Gör gärna ett besök hos mig i sommar.

Jag ska försöka skärpa mig och blogga mera. Jag tycker att det är jätteroligt, men kommer liksom aldrig tillskott. Det kommer komma flera bilder från mitt lilla sommarparadis!


Välkomna!!





1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du tagit! Och så mycket gott godis i butiken... Kram!

    SvaraRadera