torsdag 10 januari 2013

Från A till Ö



Ni som är födda på 70-talet, som jag, kommer säkert ihåg barnprogrammet som hette Från A till Ö. Det var ett av mina favorit program som liten. När man arbetar med färg och form som jag, då inser man hur stor del av sitt egna formspråk som härstammar från barndomen. Favoritprogrammen, tapeterna i föräldrahemmet, leksaker och barnböcker man läste. Tyger man omgavs av som sängkläder till dockorna, mammas julgardiner och kläder man bar. För att inte tala om porslin, mormors röda tekoppar med vita prickar....Så är det iallafall för mig jag tror jag formade mitt formspråk redan då....

Hedvig och jag är lite lika....ja inte på pricken förstås...men frisyren är inte helt olik :). Vi är inte så kunniga i svåra ord. Hon pratar med sin syster i en bild telefon, jag skypar med min bästa väninna...Hon är kreativ, donar och trivs i sitt lilla hem i skogen, precis som jag gör här hemma, även om mitt inte ligger i skogen. Tyvärr har jag ingen uggla på taket heller!

Nu vet ni varför min blogg har döpts till Från A till O, det passar mig och även mina initialer. Tomten var så snäll och gav mig hela boxen med alla programmen i julklapp, snacka om nostalgi...Tänkte att ni skulle få se första avsnittet!

Så där ja nu har jag tydligen gjort mitt första inlägg...



8 kommentarer:

  1. Hej ..såg att du lagt till min blogg i listan :) A-Ö var min absoluta favorit ..ska själv köpa boxen ..jätteroligt att kunna titta in och följa utvecklingen av bloggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja köp boxen det var verkligen massor med nostalgi :)

      Radera
  2. Heja heja! Åh så kul att du är igång! Jag ska lägga en länk till dig i min länklista, såklart!
    Ja, visst är det häftigt att man nu kan prata i bild med varann precis som Hedvig och Harriet gjorde. Från A till Ö var verkligen min favvo med.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja äntligen har jag satt igång, känns lite läskigt men roligt också :) Har inte koll på allt än, kommer nog ställa dig några frågor! :) Ja det är faktiskt hel konstigt att vi kan prata i bild med varandra nu. Det kändes ju då, som något jättekonstigt som bara existerade i fantasin eller långt långt in i framtiden. Tänk att vi blivit så gamla ;) kram...









      Radera
  3. Hej Syster! Va kul att du kommit igång....det ser riktigt bra ut! Ska bli intressant att följa! :)

    Kram på dig.!

    Bror

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Ja nu är jag igång! :) kram

      Radera
  4. Hej svägerskan!
    Eftersom jag är född på 80-talet så har jag inte sätt från A - Ö men det är härligt att du har kommit igång med din blogg :-)
    Det ska bli kul att följa den :-)
    Många kramar från
    Carolina (svägerskan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Ja där har ni 80-talare missat något, du kan få låna min box om du vill :)Kram kram

      Radera