fredag 18 januari 2013

Formex



Så nu har man gjort första besöket på Formex för i år. Tyckte det fanns mycket fint faktiskt. Framförallt slogs man av alla vackra pappersprodukter, anteckningsböcker, lådor, pappersark och lampor. Fina färger vackra mönster. Jag är lite galen i fina skrivböcker, det kan man liksom aldrig få för många av...och känslan att börja skriva eller teckna i en helt ny...är ju lite som att sätta igång ett nytt äventyr...löjligt va :) Men så känns det faktiskt! Så för mig var nog årets första formex vackra pappersprodukter!



Det var härligt att mötas av alla glada färger kändes som man mötte våren....det kan man ju behöva så här i kylan. Många vackra inslagna paket fanns det också och fina ugglor förstås :)... Jag gick ifrån mässan fylld med massor av inspiration nya kontakter och en tung kasse med massa kul kataloger....




   
Den här lilla asken var en skojig och fin liten idé. Den kallas Lördagsburken.
Tanken är att man ska samla saker till lördagen, skrota fredagsmys och framför lördagsmys! :) Här lägger man godiset man inte kan låta bli att köpa på vardagen, biobiljetten man har förbokat, nya pocketboken man ska börja läsa till helgen. Man får bara öppna locket för att ta för sig av godsakerna när lördagen kommit. En härlig burk som påminner om ett helt cirkustält och gör en riktigt glad!

6 kommentarer:

  1. Men hur kunde jag missa lördagsburken! Stod och pratade med dem båda, men var var burken??
    De finska mönstren på skrivböcker och vykort gillade jag med mycket!

    SvaraRadera
  2. Den stod på ett litet bord mellan Maria och Barbro och glänsde :)Ja jag gillade dem med....

    SvaraRadera
  3. Verkligen finfint! Hälsar Karin B

    SvaraRadera
  4. Måste ju bara säga heja bloggen :)!

    SvaraRadera